بررسی و نقد بهاییت

وب نوشته های یک آنتی بهائی در بررسی و نقد فرقه ضاله بهاییت

بررسی و نقد بهاییت

وب نوشته های یک آنتی بهائی در بررسی و نقد فرقه ضاله بهاییت

دعوت به مناظره از جامعه بهائیت ایران

 سلام .

دوستان عزیز جامعه بهائیت ایران ! پاسخ های شما را همیشه از طریق مقالاتم در سایت محاکمه و نامه های الکترونیکی که ارسال می شود مطالعه می کنم .

بهائیان گرامی !

همانطور که می دانید فعالیتهای انتقادی سایت محاکمه کماکان ادامه ای بر نقد و بررسی بهائیت است که پیشتر در سرویس های رایگان وبلاگ نویسی از سوی من و همچنین در سایت ایران سهراب به نگارش در می آمد که البته از لطف شما ! هم بی بهره نبوده است .

من و سایر دوستان نویسنده در سایت محاکمه از ابتدا تلاش کردیم که نقص ها و نقاط ضعف فرقه شما را به اطلاع همه بهائیان و آنهایی که به دنبال حقیقت هستند در بشر برسانیم .

دوستان بهائی !

مطابق آنچه که پیامبر آگاه شما ! برآن اعتقاد دارد و شما را بر آن پای برجا گذاشته است ، رعایت احترام و شنوایی نقد ها و نظرهای دوستانتان اگر مخالف دینتان هم باشد ارزش شنیدن دارد اما تا به امروز همه خلاف آنرا دریافت کرده اند .

در این نوشتار سعی ندارم که به انتقاد از شما و یا فرقه ای که آنرا دین نام نهاده اید بپردازم بلکه بدیهی است که همیشه به آن روزی سکه پرداخته شود که اتفاقا از موضوعاتی هم هست که کمتر مورد توجه و دقت قرار گرفته است .

اگر آنچنان که شما معتقدید باید دین شما در سرتاسر دنیا گسترش یابد چرا نمی گذارید در معرض نگاه های انتقادی قرار گیرد ؟ و همیشه به نوعی به مخالفت با آن می پردازید ؟

بهائیان محترم !

من ضمن تائید آنچه که تا به امروز در نوشتارهایم به نگارش در آورده ام و اعتقاد راسخی که به گفته هایم دارم و امید به نابودی هرچه زودتر این فرقه منحرف از شما دعوت می کنم که در مکان و زمانی با شما در مورد نقد و بررسی حرفهای بهاء الله و اعمال خبیثانه ای که جامعه بهائیت تاکنون در سرتاسر جهان مخصوصا ایران عزیز از خود سرداده به مناظره بنشینم . یک مناظره آزاد با شرایطی که شما مورد نظر داشته باشید .

اعتقاد دارم که همه انسان ها ذاتا و انسان های پاک و خوش قلبی هستند اما برخی امور مانع رسیدنشان به خداوند یکتای عالمیان می شود .

بنابر این چرا نباید گفتگو کرد ؟ چرا نباید سخنان یکدیگر را در فضایی آزاد بشنویم ؟ در این بین قضاوت را با رسانه های همگانی می گذ اریم و وجدان بیدار عالمیان را گواه بر حرف ها و نتایج .

 

با تشکر - محمود قوچانی
آبان 1387

 

---------------------

تلفنهای هماهنگی :    09153052972 - 09159300542
آدرس الکترونیکی : iransohrab@gmail.com

نظرات 23 + ارسال نظر
محبی یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:59 ب.ظ http://www.shahid-fahmide10.blogfa.com

هک شدن سایت وهابیون رو بهتون تبریک میگم .
ایشاالله خدا همه ی منحرفان رو با ظهور آقا از بین ببره
یا علی

... پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:19 ب.ظ

khoda kone shoma ha ham adam shid

رضا جمعه 17 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 06:26 ب.ظ http://www.myneghin.blogfa.com

سلام من تبریک میگم بهتون بابت این سایت منم باشما هم عقیدم
من تقریبا اطلاعات خوبی در مورد بعاییت دارم ومعتقدم که این فرقه باید خودشون تو کتابای خودشون بیشتر تحقیق کنن
ما میدونیم که خدا.ند هر پیامبری را از هر منطقه ای که انتخاب کرده وبرای اون کتاب نازل کرده با زبان همون منطقه بوده مثلا قرآن عربی .تورات وانجیل ابری حالا چرا کتاب اقدس بهاءالله عربیه وفارسی نیست به جای خود خداوندی که قرآنی با اون عظمت میفرسته یعنی حالا نمی تونه دوباره یه عربی درست حسابی بفرسته؟ نمیدونم خود بهاییا اینو جواب بدن
میخوام بدونم شما که عدد ۱۹ براتون مقدسه وهمه چیزتون به اون ربط پیدا میکنه کتاب بزرگتون که قرار بود ۱۹ جز بشه چرا تو۹ تا تموم شد
اسلام علیک یا محمد یا علی

بیژن دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:16 ق.ظ http://sheydayan.persianblog.ir

درودبرگرامی همدل.
مهم اینه که همه ایرانی هستیم و باید به یکدیگر کمک کنیم تا ایران را دوباره به چکاد فرهنگ جهان رسانیم.
برای من مهم نیست که دین شما یا دیگران چیست برای من مهم اینست که شما با هر دینی و هر اعتقادی که دارید به جامعه انسان ها کمک کنید و موجب پیشرفت انسان ها شوید.
من تارنگاری دارم که درآن درباره گذشتار ایران مینویسم.
اگر دوست داشتی چیزی درباره گذشتار ایران بخوانی به من سری بزن.
به امید روزی که همه بتوانند با هر دین و اعتقادی که دارند به راحتی کنار هم زندگی کنند.
شادوپیروزباشی.
بدرود.

یک بهایی دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:17 ق.ظ

این کار شما که می خواهید با بهاییان گفتگو نمایید بسیار کار پسندیده ای است. ولی باید شرایط یک گفتگوی آزاد هم فراهم باشد. شما چجور گفتگویی مد نظرتان است؟ مثلاً میخواهید درون یک اتاق با یک بهایی به بحث بنشینید؟ اگر چنین باشد از گفتگو چه چیزی عاید دو طرف خواهد شد؟ یا اینکه می خواهید در حضور چند نفر دیگر این کار را انجام دهید؟ مثل سمینارهای خانم رئوفی؟

نکند قاضیان این گفتگو چند تا بهایی ستیز دیگه هستند؟!!

رضا دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:46 ق.ظ http://www.myneghin.blogfa.com

سلام
من در جواب آقای بهایی از طرف آقای قوچانی وهمه جامعه آگاه به دین مبین شما مینویسم
شرایط ازاد را همونطوری که آقای قوچانی قبلا گفتن شما تعیین کنید میدونی یعنی چی عزیز یعنی شضما بگین کجا شما بگین کی شما بگین پیش کی حالا همه چی با شما ست یادم رفته بود یه چیزی قبلا بنویسم توی دین مقدس شما سیاسی بازی یه جورایی حرامه ؟نه؟من به یکی از شما عزیزان کتاب زندگی نامه پرنس دالگورکی رو که چاپ سال ۴۰ بود واز قرار اون موقع اوج قدرتمداری شما تو رژیم پهلوی بود دادم بخونه ولی متاسفانه جلسات هفتگی شما اجازه فکر کردن به جووناتون رو نمی ده
از سن ۳تا ۴سالگی شروع میکنن به شرکت دادن شما تو کلاسا تا آخر عمرتون منم باشم به حرف هیچ کسی گوش نمیدم فکر کن یه حرفی رو مدام تو گوشت بگن اگه به اون ایمانم نداشته باشی ایمان پیدا میکنی شماییکه قبلتون همون قبر پیامبر عظیم الشانتونه شما میدونین باب وبهالله در آخر هر دو ادعای خدایی کردن
برای اثبات حرفم نامه بهاالله به تزار برای تشکر ودادن جایگاه والا در بهشت خودش به ایشان که این نامه در موزه مسکو موجود است
خواهشا زندگینامه دالگورکی رو بخونین همون کسیه که باعث نجات شما شد همون کسیه که هنگام تبعید حضرت اعلی به اصفهان مقدمات اقامتش رو تو خونه معتمدالدمله فراهم کرد و.......

یک بهایی دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:23 ب.ظ

خیلی خوب. اگر قرار است ما همه چیز را تعیین کنیم، مکان باشد صدا و سیمای جمهوری اسلامی شبکه‌ی 1 سیما، زمان ساعت 9 شب که تمام مردم ایران ببینند. این بهترین حالت است. موافقید آقای قوچانی؟

آقا رضا. شما هم بیا و کتاب دالگورکی و سایه‌ی شوم (مهناز رئوفی) را بیار.

ضمناً اگر صدا سیما قبول نکرد به ما ربطی نداره‌ها. خودتان می‌خواهید بحث کنید، پای همه‌چیزش هم بایستید.

فری دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:10 ب.ظ

من هم موافقم که در صدا و سیما و اون هم پخش مستقیم این کار صورت بگیره.اونم کانال 1 !

یک خواننده سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:27 ب.ظ

برید بابا!
اگر شماها می تونستید جواب بهائی ها رو بدید که اینقدر پیشرفت نمی کرد!!! شما برید مذهب شیعه رو گسترش بدید که فقط عده کمی از مسلمونای جهان هستند که شیعه باشند.

منصف چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:57 ق.ظ

جالبه - فردی که می خواد به مناظره بشینه هدفش این نیست که چیزی در مورد حقیقت بدونه یا حداقل یه نوع تحری حقیقت!بلکه با کمال غرور و تعصب شمشیر بسته و برای از بین بردن دیانت بهائی اقدام به پیشنهاد بحث داده. در صورتی که بسیار از این نمایش ها امثال ایشان نیز به وجود آورده اند تا به زعم خویش خود را برنده و حق نادرستشان را درست جلوه دهند. مانند سایت بهائی ستیزی که با چادری بنام بهائی پژوهی به نمایش در آورده اند.
اگر واقعاْ اینقدر اطمنینان دارید. به قول این دوست بهائی . بد نیست کمی به صدا و سیما فشار بیاورید که شمائی را که اینچنین قادر هستید را به عنوان نماینده با یک نماینده از طرف بهائیان برای کل ایران به نمایش درآورده تا هم شما و هم این همه سختی هائی که بر بهائیان وارد می کنند تکلیفش مشخص شود و مردم خود قضاوت کنند حق و حقیقت را . چه بسا بسیار بوده اند و هستند کسانی که با بهائیان رابطه داشته و به خوبی از حقیقت این دیانت آگاه شده اند و پی به دروغ ها و تزویر شما و امثال شما برده اند.

nobody جمعه 22 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:14 ق.ظ

سلام

یکی از دوستان من دینش بهاییه ولی چیزهایی که اون در مورد دینش میگه با چیزهای که شما در اینجا مینویسین 120 درجه اختلاف داره ... !!؟

یکی جمعه 6 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:48 ق.ظ

اسا لیسک هم جزو شاخدار بیه.
شما همه دارید وقت خودتون رو طلف می کنید ، بهایی ها اگه آدم بشو بودن که این همه پرونده سازی و این همه کتابهای جورواجور برای براندازی شیعیان نمی کردند، انها حتی از اینکه با بچه شیعه ها روبرو بشن می ترسند تا چه برسه که با هم مناظره کنند. اونها هر حرفی می زنند فقط باد هواست و هیچ پشتوانه ای ندارند.
از قدیم گفتن که : یه کسی رو که خوابیده میشه بیدار کرد اما کسی که خودش رو به خواب زده نمی شه ؟
...و در نهایت اینکه جواب ابلهان خاموشی است.

وحید یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:57 ق.ظ

با سلام و تشکر از مطالب خوبتان.راستش راه دیگری را پیدا نکردم تا این سوالم را بپرسم. ایا می تونم در کتابی که در دست تالیف دارم از مطالب این سایت به طور مستقیم و یا غیر مستقیم استفاده کنم؟ لطفا با یک پیامک تا ۱۰ اسفند به من اطلاع دهید. (فقط)از ساعت ۲۰ تا ۲۱ به این شماره ۰۹۳۵۵۳۷۶۶۸۲ موضوع کتابم در باره نکوهش فرقه های بوجود آمده در اسلام و نقش آنها در عدم شناخت صحیح از اسلام از نظر صلح طلب بودن آن ونقش استعمار در بوجود آمدن آنهاست. اگر این اجازه را به بنده بدهید میتوان بهتر این فرقه وسایر فرقه ها را شناساند. با تشکر

یک بهایی دیگر سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:48 ب.ظ

با عرض سلام به تمام دوستان گل و الله ابها به دوست بهایی
خواستم چند مطلبی رو بگم در مورد دین بهایی و بقیه ادیان
تمامی ادیان در تاریخی بوجود امده و بعد از بین میروند مثل دین حضرت نوح و دین حضرت ابراهیم و بقیه حتی حضرت موسی و عیسی .دین مسیحی در این دوره هنوز هم افراد زیادی را دارد اما مطمءن باشید که این دین کنونی مسیحیان با دین زمان خود حضرت مسیح خیلی تفاوت دارد و به کلی عوض شده
هر ایینی در دوره خود با همان طرز فکر مردمانش می اید و هرچه مردم عاقل تر میشوند و باهوش تر ایینی با همان طرز فکر همان دوره می اید مثلا حضرت محمد(ص)که در عربستان ظهور کردند و در بدترین شرایط بودند ایات الهی و مطالب را مطابق با طرز فکر همان مردم انجا میگفتند که البته چون عربستان یکی از خرافاتی ترین و جاهل ترین کشور ها بود بطوری که دختران خود را زنده به گور میکردند کار این بزرگوار بسیار سخت بود .
بطوره کلی احکام هر دوره بدرد مردمان همان دوره و طرز فکر همان دوره میخورد کسی الان احکام حضرت زرتشت یا ابراهیم با نوح رو انجام نمیده یا اگر هم انجام میدهند مانند زرتشتی های الان خیلی طرز فکر تازه ای ندارند.
مطمءن باشید که دوره ی دین اسلام تمام شده است.روزی دوره ی دین بهایی هم تمام میشود .

دوست شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:03 ب.ظ

در جواب پیشنهاد بهاییان که مناظره در تلویزیون پخش شود:
این چه نظر احمقانه ای است. شما فقط یک لحظه فکر کنید که اگر احیاناً در این مناظره شکست بخورید، آیا دیگر مجالی برای زندگی پیروانتان در ایران می ماند؟
یعنی شما خودتون رو وکیل و و صی همه بهاییان می دونید که از طرف جامعه ی بهاییت این نظر رو دادید؟
اگر شما در این مناظره شکست بخورید، تکلیف بهاییان ساکن در ایران چیست؟

علی یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:42 ب.ظ

باید همه چیز را در تاریخ جست و جو کرد . همین تاریخ یک سند محکم برای رد صلاحیت بهاییت می باشد. دین اسلام کجا و یک فرقه انگلیسی که برای ببخشید خر کردن مردم ساخته شده کجا . واقعا برای بهاییان متاسفم . امیدوارم روزی همه انها هدایت شوند.

Pedro سه‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:35 ب.ظ

دوستان مسلمانی که بر علیه بهائیان و دیانت بهائی مینویسند جزو انهائی هستند که از دیانت بهائی اطلائی ندارند. معلومات این دوستان از اطلاعات ضد بهائیانی سرچشمه میگیرد که روایت هائی در باور خود ساخته و انها را بعنوان اطلاعات مستند بخورد دیگران میدهند. کم نیستند انهائی که به این نوع اطلاعات قانع نشده و شخصا شروع به تحقیق کرده اند.
در مطبوعات و رادیو و تلویزیون های ایران, نه تنها مانع انتشار حقایق دیانت بهائی بوسیله بهائیان میشوند, بلکه با تهمت و افتراه به بهائیان, مانع از ان میشوند که هموطنان ما علاقه به تحقیق را پیدا کنند.

ali جمعه 12 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:20 ق.ظ http://birangi.wordpress.com

هر چی می کشیم زیر سر این بریتانیای کثیفه ... بهائیت هم کار خود نامردشون بود که سعی کردن از یک جرقه آتیش درست کنند . اما انشاء الله راه به جایی نخواهند برد .

ایوب سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 06:18 ب.ظ

بهائیان خود بر ژروردگار یکتا واقفند!

شیعیان که هزار هم پایه براش پیدا کردند. (مهدی و علی و ...)

من بهایی نیستم. اگر هم بودم ابایی از گفتنش نداشتم ولی به اعتقاداتشان (بر خلاف شما) احترام می گزارم.

فکر نکنم اینقدر جر‌ات مند باشی که این نظرو تایید کنی.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ب.ظ

به نام خدا.دین اسلام دین خاتم است چگونه میشود کسی خداوقران واسلام را قبول داشته باشد اما قائل به خاتمیت نباشد.قران انچنا ن کامل است که احکام ان برای هر دوره ای کاربرد دارد و هرگز مخصوص زمان خاصی نیست.من نمیدانم پیروان این ایین ها ی من دراوردی اصلا این اقای باب هم که معلوم نیست بالاخره چه سمتی داشت اگر واقعا پیغمبر بود چرا همان اول ادعای پیغمبری نکرد؟چرا قضیه رو اینهمه پیچوند؟مگر میشود پیغمبری درغگو باشد؟اگر بزرگان شما میتوانند یک ایه به استحکام قران بیاورند.

سیف الله طالبی جمعه 16 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:02 ب.ظ http://seifollahtalebi55@yahoo.com

یاقایم ال محمد درود خدا برمحمد وال محمد سلام بر انبیاازادم تا خاتم یعنی محمد (ص)همون نبی که الصلاه والسلام علی سید العالم ومربی الامم الذی به انتهت الرساله والنبوت (اشراقات ص ۲۹۳)گقثه ........است .اما جواب بعضی ها که وجود امام زمان را محال میدانند من جوابم این است که انتظار بهترین وزیباترین کلمه است وما به همین کلمه تا لحظه مرگ منتظر میمانیم

سیف اله شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:15 ق.ظ http://seifollahtalebi55@yahoo.com

(به دنیا مردی از اهل بیت من که نامش نام من ونام بدرش نام بدر من است زمین را بر از عدل میگرداندزمینی که بر از ظلم شده واموال را بالسویه تقسیم میکند)ایا به نظر شما زمین بر از عدله من که نمی بینم شما میبینید! من نمی دونم این ها دیگه چی می خواهند داشته باشند که ندارندفقط این را بگویم مگه شما حرفی برای گفتن دارید که میخواهید هیچ جا نه شبکه یک مناظره کنید راستی یک عرض تسلیت به اقایون که خیلی مایه چه بولی چه جانی چه .........گذاشتند تانگذارند رییس جمهور حجتی ما رای ییاورد ولی ملت ما را قطعه قطعه کنید باز هم منتظر مهدی قایم بسر نرجس خانم فرزند امام حسن عسگری یوسف گم گشته تمام شیعه یان جهان هستند

یه دوست شنبه 7 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:12 ب.ظ

با سلام
من یه مسلمونم خیلیم به دینم افتخار میکنم ولی یه دوست بهایی دارم که اندازه ی همه ی دنیا دوسش دارم و تنها ارزوم اینه که مسلمون بشه. اومدم اینجا تا لعنت بفرستم بر تک تک اونایی که این بنیان این فرقه ی دروغین رو بنا کردند و ارزو کنم که این فرقه زود تر از بین بره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد