بررسی و نقد بهاییت

وب نوشته های یک آنتی بهائی در بررسی و نقد فرقه ضاله بهاییت

بررسی و نقد بهاییت

وب نوشته های یک آنتی بهائی در بررسی و نقد فرقه ضاله بهاییت

اگر علی محمد قائم بود!!!!

مهم ترین کتاب حسین علی نوری کتاب اقدس و ایقان است و در هر دو کتاب در میان بهائیان دارای احترام ویژه ای است. کتاب ایقان که چندین بار توسط لجنه نشر آثار بهائی تصحیح شده است حاوی مطالبی است که بخشی از آن در ارتباط با اثبات قائمیت علی محمدی شیرازی است.این کتاب درآخرین سالهای اقامت وی در بغداد نگاشته شده است.این بحث برای حسین علی نوری ومبلغین بهائی حائز اهمیت بوده است که بتوانند اثبات کنند علی محمدشیراز  آخرین اما شیعیان یعنی حجت بن احسن مهدی است. کسی که با آمدنش جهان را از عدل داد پر خواهد کرد.

مبلغین بهائی این اصل مهم شیعی را به دیده تحقیر نگریسته و با کنایه و ریشخند در کتابهای مختلفی نوشته و سخنرانی ها متفاوتی ایراد کرده اند. هم اکنون هم در مناظرات و گفتگوهای چهرهای و جلسات خانگی این بحث با آب و تاب مطرح می شود و چنین وانمود می کنند که این اصل امری موهوم در جهان تشیع است.

بحث مهدویت امری کلی و همه ادیان و آئین ها چنین حقیقتی مورد آرزو بوده است هر کدام از دین مسیح و یهود و زردشت و حتی آئین های شرقی منتظرمصلحی هستند که خواهد آمد و هزاران سال است که به این امید موهوم زندگی کرده اند. ولی بهائی ها می گویند این شخص که همان علی محمد شیرازی است در سال 1260ظهور کرد و پس از چندی مرده است بنابراین دین اسلام با آمدن منجی اش به نهایت خود رسیده است و دین جدید ظهور کرده است.

این دین جدید به نبوت حسینعلی نوری در عصر روشنگری و دنیالی مدرن و با بیانی متناسب با اندیشه بشر معاصر ظهور کرده است و قرار است که خود زمینه ساز عدل و انصاف و پیشرفت باشد.البته می توان عین سخرانی ها و گفتگو ها و نوشته های بهائی را به عینه در همین سالها دید.

حسینعلی نوری پیامبر است اگر تومار اسلام با ظهور آخرین حجتش که به گفته بهائی ها امری موهوم است پیچیده شود بنابراین امر مهمی است.

علی محمد شیرازی از خطه فارس و پدر و مادری معروف و مشغول به کاسبی و تجارت پارچه است د رعین حال در مکتب یک شیخی مسلک درس میس می خواند و پس از عزیمت به نجف با همراهی ملاحسین بشروئی در کلاس کاظم رشتی شرکت می کند و پس از مدتی دعوی بابیت و سپس قائمیت می کند. البته این گفته توسط خود او در چند جا ذکر شده و در چند جا مردود شده و حتی مدعی آن کافر شمرده شده است. کتاب صحیفه عدلیه نوشته علی محمد شیرازی است که بهترین سندی است که در رد این ادعا و گفته توسط خود وی نوشته شده است. ولی حسینعلی نوری تاکید دارد که وی همان قائم است. پس طرح این مباحث وی از شیراز با ارائه یک توبه نامه رانده و به اصفهان عزیمت کرد و تحت حمایت دفتر کنسول روس در اصفهان قرار می گیرد. گرجی خان روسی پس تدارک اقامتگاه برای وی مقادیر قابل توجهی پول به وی اعطاء کرد و از او در مقابل شاه قاجار حمایت نمود. ولی سزانجام وی زندان تبریز و ارائه توبه نامه مشهوری است که توسط وی نگاشته و هم اکنون در مجلس شورای اسلامی موجود است.

البته بهائی با همین ادعا راه خود را ادامه می دهد و هم چنان می پندارد که علی محمد شیرازی امام زمان مسلمین است غافل از این که هیچ سندی نه چندان محکمی به جز نوشته هایی از برخی از مبلغین بهائی و ادعاهای واهی حسینعلی نوری در دست ندارند.    

چگونه ممکن است که ادامه دهنده راه حضرت نبی اکرم اسلام و امیرالمومنین علی مردی بی هویت با اندکی دانش بی تقوا باشد.در حایب که قرار است منتهای راهی قرار بگیرد که قرآن کریم محور آن است. نتیجه این قیام نامیون دشت بدشت بود که حتی بابیان از آن بیزاری جستند ولی حقیتا چنین رخ داد ننگی که به هیچ وجه در تاریخ پاک نگردید.

اولین باری است که با آمدن شریعیتی نو از سوی خدا احد و واحد همه مباحث و تعالیم انبیاء گذشته به طرز چشمگیری دچار تحول و دگرگونی می شود و حتی خود مباحث مربوط به خود حقیقت خدا نسخ می شود. خدا این بار در قامت یک آدم معلوم الحال ظهور می کند و مورد پرستش عدای نادان قرار می گیرد.

نظرات 8 + ارسال نظر
عملیات تلمودا جمعه 24 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:54 ب.ظ http://www.telmoda.parsiblog.com/

هوالحق
سلام -مطالبتون خیلی عالیه خدا خیرت بده
سایت ویژه بهائیت رهپویان هم مطالب خوبی در مورد این فرقه ساختگی داره
http://www.rahpouyan.us/

نورمحمد نجفی شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:18 ق.ظ http://bahaism.persianblog.ir

نظر بدهید
حقوق شهروندی بهائیان در ایران
منتظر شما هستم

یه بسیجی یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام مجدد برادر
خسته نباشید و خدا قوت...
از اینکه بتوانیم در کنار هم در راه گسترش اسلام ناب محمدی ص و مبارزه با خرافات و دیو صفتان جهانی تلاش کنیم بسیار خوشحالیم...
مدیریت وبسایت بر پدر و مادر صهیونیسم لعنت

نشریه الکترونیکی افشا یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:44 ب.ظ http://www.efsha-bahaism.blogfa.com

دوست عزیزم سلام
لینک شما در قسمت دوستان قرار گرفت.امیدوارم در این راه موفق و سربلند باشید.

محمد صادق دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:18 ق.ظ

متاسفانه بی خردی شاهان بی کفایت قاجار در ماجرای بزرگ ساختن نام باب و بها با تبعید باب و ... نیز مانند سایر مسایل آنها مشهود است.
هر چه مصیبت بر ایران و ایرانی رفت در اثر بی کفایتی و عدم لیاقت و کاردانی حکومت قاجار بود.
خدا همه شان را به دوزخ وارد کند.

علی سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:32 ق.ظ

من خیلی تعجب میکنم این بهاییان که خود را ایرانی میدانند چظور با جان و دل خود را فدای اسراییل میکنند.و به ایران خیانت.

مینا چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:50 ق.ظ

متاسفانه مطالب شما منصفانه نبود همین و بس

میشه بگید منظورتون کدوم مقاله هست ؟
انصافانه رو شما بنویسید من منتشر می کنیم .



بسم الله الرحمن الرحیم - یا علی مدد

بنیامین یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:41 ق.ظ http://antibahaeyat.blogfa.com

به وبلاگ من هم سری بزنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد