بررسی و نقد بهاییت

وب نوشته های یک آنتی بهائی در بررسی و نقد فرقه ضاله بهاییت

بررسی و نقد بهاییت

وب نوشته های یک آنتی بهائی در بررسی و نقد فرقه ضاله بهاییت

تحلیل جامعه بهائیت از منظر جامعه شناختی

فایده این تحلیل چیست؟
کمترین فایده آن آگاهی از نقش دشمنان اسلام بویژه تشیع در سرمایه گذاری و صرف بودجه برای ایجاد تفرقه وپراکندگی دربین مسلمانان واز بین بردن اصل اتحاد،ونیز اطلاع از میزان بهره گیری آنها به لحاظ سیاسی واجتماعی ودیگر مقوله ها از اوضاع نابسامانی که ایجاد کرده اند است.

چون این فرقه نمونه ای از همان برنامه های سرمایه گزاری شده آنهاست وآنها نیز همچون مادری که از کودکش مواظبت می کند از این فرقه مواظبت وحمایت می کنند.حال با تحلیل جاعه شناختی از این فرقه خلی از مسائل روشن میشود.

نقشه تمامی دشمنان اسلام بویژه تشیع که درعرصه سیاسی واجتماعی  آنها تنش ایجادشده بود برمحورحمایت از فرقه های نوظهور در اسلام  بنا نهاده شده که این از ابتدای قرن سیزدهم  هجری  به طور گسترده  شروع شد.

یک نویسنده معاصر که در موضوع (بهائیت درایران) تحقیق جامعی انجام داده است نیمه دوم قرن سیزدهم هجری را از دید جامعه شناسی سیاسی چنین توصیف نموده است:

اقتدار سیاسی شیعه که در دوره قاجار درایران  ودربین عموم مردم حاکم بود با روند مقابله ای واضح وآشکارروبرو شده بود.

نقطه کلیدی در اندیشه سیاسی مذهب شیعه مقام نیابت عامه امام زمان (ع) است که برای مراجع وفقهای خود قائلند. وامتیاز این نوع تفکر آنست که به شیعه اجازه می دهد که در هرعصر وزمانی حکومت مورد نظر وبرپایه اعتقاد خویش را ایجاد کند.

معصوم ندانستن نواب عام امام زمان (ع) وپیروی از اعلم واعدل فقها ضمن  انتخابی بودن مرجع وامکان تغییرآن در هرعصر وزمانی ضامن اجرایی خوبی  برای محفوظ ماندن اسلام از مدیریت جامعه اسلامی  توسط افکار نادرست وبرداشت های شخصی  است.

انتخابی بودن،مردمی بودن وامکان تغییر مرجع و ولی فقیه با سلب عدالت  یا اعلمیت از او موجب حفظ دین ومدیریت آن از کج اندیشی ها وناتوانی ها ست.واین تا زمانی است که نیابت عام مطرح شود اما به محض آنکه نیابت عام به خاص تبدیل شد دیگر انتخاب ،تغییر وحتی سرپیچی از آرای نائب خاص مطرح نمی شود.چون این شخص احکام وفرمان های خود را به امام زمان نسبت می دهد واز جانب او حکم می کند گوئیا خود حضرت زمام  امور را به دست دارد.لذا هرگونه تعبیر وتفسیر از دین ازطرف این شخص امکان پذیر است که این موجب بحران درحاکمیت ومحتوای دین میشود ودر دراز مدت نیزباعث سرخوردگی از دین وجدایی دین از سیاست می شود.(البته لازم به ذکر است که نواب خاص هر امام از هر لحاظ مورد اعتماد وتوثیق آن امام بوده است ودر بین مردم نیز تکیه گاه خوبی از جهت دین ومعنویت بوده اند.واین افراد با حکم خود امام بطوری که همه مردم مطلع باشند به این منصب می رسیدند که در برخی موارد این حکم مدت زمان کمی را در بر می گرفت که آنهم بسته به شرایط آن زمان از هر لحاظ بوده است  که مورد توجه خاص امام آن زمان قطعا بوده است.لذا در زمان حضور سوء استفاده از این موهبت امکان پذیر نبوده است.)

در گرایشی مثل شیخی گری (مؤسس این فرقه استاد شخصی بود بنام سید محمد شیرازی موسس بابیت ) که از لحاظ سیاسی تشکیل حکومت دینی با مشکل روبرو است با انگشت گذاشتن بر حساس ترین نقطه باور سیاسی تشیع  در زمان غیبت کبری که منشاء اقتدار روحانیت شیعه است  سعی در تضعیف وحتی ابطال عقاید شیعی بطور واضح جلوه می نماید.

آنها در راستای بی اعتبار نمودن اصل نیابت عامه امام زمان (ع) تلاش بسیاری می کنند تا بعد با نسخ اسلام از طرف افرادی ناباب وخام همچون سید محمد علی شیرازی (که به دستور امیر کبیر اعدام شد) ومیرزا حسینعلی نوری ( بها ) روند نابودی اسلام را کامل کنند.

در مکتب اسلام (شیعه یا سنی ) بطور کلی برای تفسیر متشابهات  یا تشکیل دولت اسلامی ومدیریت آن وجود قشری به نام فقها را در نظر گرفته اند که در اندیشه های باب وبها علاوه بر آنکه جایی وجود ندارد بلکه با وجود آن مخالفت شده است تا حدی که وجود این قشر در بهائیت ممنوع اعلام شده است.

به همین دلیل جدائیان از فرقه پوچ شیخیه در دامن فرقه ضاله بابیت گرفتار شدند(به بهره برداری سیاسی باب از عقاید نو ویا عدم آن در این مقوله توجه نمی کنیم چون مبحثی جدا می طلبد گر چه رد پای دولت روس در ایجاد وحمایت از این عقاید دیده می شود وبه تبع آن حمایت انگلیس ،امریکا واسرائیل که قصد شکستن اقتدار ایران که از اقتدار تشیع نشئت گفته بود بسیار روشن است.)

درمکتب بهائیت درهر برهه ای از زمان رهبری نو ظهور می کند با عقاید شخصی (بسته به منافع خود واربابان حامیش همچون انگلیس وامریکا واسرائیل) جدید که این هم در گفتار محمدعلی باب وعده داده شده آنجا که وعده پیامبران جدید ومن یظهره الله را به مردمان خامش داده است.

برای جلوگیری از متلاشی شدن این فرقه وکم شدن طرفداران این قوم گهوار گردان این نوزاد به فکر چاره ای افتاد ودرزمان شوقی افندی تشکیلات این مکسلک بصورت حزب در آمد تا درسطح بین الملل هم اعتبار خود را از دست ندهد.

بهائیت در زمان پهلوی:

درزمان شاه بی لیاقت ایران مناصب مهم کشوری ولشگری به دست بهائیان افتاده بود که طبق دیکته دولت های استعماری عمل می نمودند وشاه همچون مترسکی در صدر ایران گاه گاهی،نطقی مینمود که آنهم دیکته غرب بود واز خود هیچ اختیاری نداشت.مدارک مسلم وقطعی وجود دارد که این گفتار را ثابت می کند سیطره آنها بر مراکز مهم وپرسود اقتصادی موجب آن شده بود که به راحتی به ترویج بهائیت پرداخته وبیت العدل را دراجرای برنامه های خود کمک کند.

ارتشبد حسین فردوست  رئیس دفتر اطلاعات ویژه شاه  ورئیس دفتر بازرسی او که معاونت ساواک را هم به عهده داشت درمورد تعامل نظام شاه با بهائیان حرفهای جالبی گفته است او ازعان دارد که شاه از حضور بهائیان در مناصب مهم مطلع بود وحتی خود او اسدالله صنیعی که یک بهائی معروف بود را آجودان مخصوص خود کرد.

پزشک مخصوص دربار شخصی جز تیمسار عبدالکریم ایادی نیست که با این منصب به شاه نزدیک شد وبعد از جلب اعتماد او رابطه اش را از دیدار در هر هفته 3روز به دیداردرهر روز گسیل داد وبطور کلی در کلیه ساعات فراقت شاه  از زمان بیداری صبح تا خواب شب همراه او بود.

نکته  بسیار جالبی که ارتشبد حسین فردوست بیان می کند آنست که می گوید این بهائیانی که من دیدم اصلا احساس ایرانیت نداشتند و این بسیار واضح بود که جاسوس بوده وخائن به آب وخاک  ایران بوده اند.صفت مشترک اکثر بهائیان خوش خدمتی به بیگانه وپشت کردن به ملت ومردم وآب وخاک خویش است که این مهم در گذشته ودر حال حاضر خود را بسیار واضح نشان می دهد.

نظرات 14 + ارسال نظر
سموئل چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:39 ق.ظ http://www.jesuschrist.blogfa.com

سلام به شما هموطن عزیز.
نمیدانم چرا شما دوستان مسلمان با این بهائیان سازگارا ندارید.
یادتان رفته که بعد از انقلاب ننگین اسلامی چگونه اموال انها از طرف دولت گرفته شد و اکثر انها از کارهای خود و دانشگاها اخراج شدند و تا همین الان هیچ بهایی حق رفتن به دانشگاه ندارد زیرا در ستون ادیان و مذهب اسم آئین او نیست.
بهتر است به جای اینکه قصه و نگران مسلمان در فلسطین هستید نگران جامعه ساکن در ایران باشید.
همین جمهوری اسلامی که اینقدر دم از عدالت می زند هر هفته کشیشان و اقلیتهای مذهبی دیگر را می گیرد و به زندانهای انفرادی میفرستد.
هنوز یادم نرفته است که بعد از مرگ صدام در فلسطین برادران شما برای او سوگ واری کردند و بر علیع ایران ‘ امریکا و اسرائیل و انگلیس شعار دادند.
اما متعجبم باز هم شما میگووید زنان و دهتران فلسطینی.
این زنان و دختران ما هستند که دارند در خیابانها مورد ضرب و شتم قرار میگیرند.
دوست من بهتر کمی با دید باز و بدون تعصب به دنیای اطاف خود بنگری.
امیدوارم در زندگی موفق باشی.
در پناه یزدان پاک باشی.
بدرود.
"جاوید سرزمین پاک و مقدس ایران"

پسر شجاع چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:06 ق.ظ http://golestan80.blogfa.com

دوست عزیز بهتر است که حرفهایی که میزنیم مستدل و با سند و مدرک باشد
ما اگه برای فلسطین ناراحتیم علتش کشتارها و ستمهایی هست که صهیونیستها هر روز مرتکب میشوند
شما بهاییها دارید راحت توی ایران زندگی میکنید و کسی کاری به شما نداره
چه کسی را یه زندان انفرادی فرستادند ؟ کی و کجا ؟

سعی کنید خاله زنک بازی در نیارید . منطقی حرف بزنید
پیامبرعظیم الشان اسلام به ما یاد داد که اگر در جایی مسلمانی را ستم میکنند و شما کاری نکنید از ما نیستید
اینکه بهائیت ساخته ی دست استعمار است تعصب بیجا است ؟

اینکه این فرقه ی منحرف هدفش گول زدن مردم و غارت و چپاول ملتهاست دروغه ؟ تعصبه ؟

چی شده دلت واسه کودک و زنهای فلسطینی نمیسوزه و بهت بر خورده ولی از ظلم و ستم صهیونیستها چیزی نمیگی ؟
شما توی ایران برعلیه ملت ایران توطده میکنی و اونوقت واسه عوامفریبی میگی زنده باد ایران
مگر انقلاب ایران را مردم ایران نکردند ؟ پس چرا توهین کردی ؟

متاسفم برای شما که از دشمنان ایران حمایت میکنید . تا کی میخواهید جیره خوار ابر قدرتهای زور گو باشید ؟

ماهتیسا شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:41 ب.ظ http://www.mahtisa.persianblog.ir/

سلام .
با مطلبی در مورد بهائیت بهروزم

پسر شجاع یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:07 ب.ظ http://golestan80.blogfa.com

آقا ابولفضل من شما را با نام فرقه ی منحرف بهائیت لینک کردم

تشریف بیاورید یه سری به ما بزنید
خوشحال میشم

امین جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:14 ق.ظ http://bahai-irani.zet.ir

پسر شجاع کی گفته اینهای که جمهوری اسلامی بهاییان را بدون اطلاع و هیچ گناهی به زندان انفرادی میفرستند بی مدرک است لطفا بیشتر تحقیق کنید

ش.ن.جوان جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:38 ب.ظ http://nirooyejavan.blogfa.com

مطمئن باشید که بهاییان را هیچ گاه به زندان نفرستاده و نمی‌فرستند. این بابای رفیق ما هم که زندان نیست، فقط آن‌جا آب خنک می‌دهند. آن 200 نفری هم که بعد از انقلاب کشته شدند، اصلاً بهایی نبودند. بر عکس مسلمان بودند ولی بهایی‌ها آن‌ها را کشتند!!!!!!!!!!!!!!

خدا عجب صبری دارد والله.

عباس یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:44 ب.ظ http://WWW.MOHAJER2009.BLOGFA.COM

مشکل بهائیت نیست مشکل آدما هستن

سعید یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:14 ب.ظ http://p30-download.ir

با سلام
وبلاگ زیبایی دارید از اینکه در زمینه ی دینی فعالیت دارید به شما تبریک می گویم من فقط خواستم بگم اگر تمایل به تبادل لینک با سایت ما دارید ما را با عنوان قرآن برترین معجزه لینک کنید سپس در سایت ما نظر بگذارید
با تشکر

ش.ن.جوان چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 05:49 ب.ظ http://nirooyejavan.blogfa.com

وبلاگ نیروی جوان با موضوع

تو اول یک نقطه بودی

بروز شد.

سیما شنبه 4 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 04:03 ب.ظ

این موضوعات هیچکدام درست نیست.لطفا به مردم دروغ نگویید.عبدالبهاء مردی رحیمبود و پیامبری بعد از محمد (ص) بود.

سلام علیکم دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:35 ق.ظ http://yaa-alii-molaa.blogfa.com

اجرکم عند الله
-----
آماده ی تبادل لینک میباشم
----
التماس دعا - یا علی مولا

بر پدر و مادر صهیونیسم لعنت شنبه 11 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:44 ق.ظ http://bachegada.blogfa.com

سلام خدا قوت خیلی عالی کوبنده و مقتدرانه
خاری در چشم انگلیس صهیونیسم و بهاییت که زاده ی این کشور ها هستند...
حاجی لینکتون کردیم ...
حتما یه سر به ما بزنید
یا علی التماس دعا

منصف چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 07:07 ب.ظ

جالبه - فردی که می خواد به مناظره بشینه هدفش این نیست که چیزی در مورد حقیقت بدونه یا حداقل یه نوع تحری حقیقت!بلکه با کمال غرور و تعصب شمشیر بسته و برای از بین بردن دیانت بهائی اقدام به پیشنهاد بحث داده. در صورتی که بسیار از این نمایش ها امثال ایشان نیز به وجود آورده اند تا به زعم خویش خود را برنده و حق نادرستشان را درست جلوه دهند. مانند سایت بهائی ستیزی که با چادری بنام بهائی پژوهی به نمایش در آورده اند.
اگر واقعاْ اینقدر اطمنینان دارید. به قول این دوست بهائی . بد نیست کمی به صدا و سیما فشار بیاورید که شمائی را که اینچنین قادر هستید را به عنوان نماینده با یک نماینده از طرف بهائیان برای کل ایران به نمایش درآورده تا هم شما و هم این همه سختی هائی که بر بهائیان وارد می کنند تکلیفش مشخص شود و مردم خود قضاوت کنند حق و حقیقت را . چه بسا بسیار بوده اند و هستند کسانی که با بهائیان رابطه داشته و به خوبی از حقیقت این دیانت آگاه شده اند و پی به دروغ ها و تزویر شما و امثال شما برده اند.
در ضمن پسر شجاع شما اگر سری به زندان ها بزنید خواهید دید بهائیانی که به دلیل اعتقاد در بند به سر می برند. بدون هیچ گناهی و فقط به دلیل اعتقادشان- بهائیان عاشق ایران و ایرانی ها هستند و هدفشان احیای ایران و آبادانی این وطن است و خدمت به مردم - صرف نظر از هر نظر-اعتقاد و دیدگاهی. برای شما و امثال جناب قوچانی که سعی دارند حقایق را به گونه ای دیگر نمایش بدهند متاسفم.

چشم حقیقت بین پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:40 ق.ظ

دوست عزیز پسر شجاع کاش اینقدر که شجاعت در بیان حرفی می شوی بدون تحقیق کمی هم شجاعت داشته باشی و در زندان اوین انسانهایی را ببینی که به جرم اعتقاد مذهبی زندانی شده و شکنجه می شوند کاش کمی تحقیق کنی که نه تنها بهائیان که از ابتدا مورد غضب این حکومت بوده اند آزار می بینند بلکه سایر ادیان همچون مسیحیان زرتشتیان و یهودیان به اشکال متفاوت آزار دیده مجبور به ترک وطن می شوند از می گویم حکومت نه اسلام که اسلام دین مقدسی است که اگر امروز پیامبر اکرم زنده بودند دست دشمنان ادیان مختلفه را قطع می کردند که اگر اسلام امروز زنده بود امثال امامان ساختگی این حکومت امروز (علمای عصر جاهلیت) اینگونه بشریت را به فساد نمی کشیدند و خلاصه اینکه دوستان عزیز مومن باشید اما مقلد کورکورانه نباشید اگر مسیحی بخواهد از شما از دینتان بپرسد چه می کنید آیا شما کتاب سلمان رشدی را به او معرفی می کنید؟؟ آیا به او ردیه های دینیتان را معرفی می کنید؟ یا قران معجزه پیامبر را به او می دهید کمی منصفانه و عادلانه بیندیشید وحکومت اکنون در جراید ورسانه های حکومتی ادله های بسیاری برای رد بهاییت می آورد اما چند بار ادله بهاییان را برای اثبات دینشان از خودسان شنیده اید؟ چند بار کتابهای این دین را حتی 1 کتاب از این دین را مطالعه کرده اید؟ دوست عزیز خوب است قبل از شعار دادن کمی تحقیق کنید ممنون و سپاسگزار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد