بررسی و نقد بهاییت

وب نوشته های یک آنتی بهائی در بررسی و نقد فرقه ضاله بهاییت

بررسی و نقد بهاییت

وب نوشته های یک آنتی بهائی در بررسی و نقد فرقه ضاله بهاییت

بهاییت و توحید

در تکمیل مباحث گذشته بخصوص مباحث مربوط به کشف حقیقت، ان شا الله در این مبحث آیات قرآنی مربوط به مباحث اسلام و کفـر را بیان کرده و به توضیح آنها برای طالبان واقعی حق و عدالت و نه گمراهان معاند، میپردازیم.
 آیات قرآنی مربوطه را به چهار قسمت تقسیم میکنیم، در مرحله اول و دوم آیات راجع به اسلام آمده که بیانگر دو نوع از اسلام میباشند، معنی اولی که در آیات گروه اول میآیند اسلام به معنی اعم و معنای دوم آنها اسلام به معنی اخص کلمه است، سپس گروه سوم و چهارم آیات راجع به کفر هستند، گروه سوم آیات راجع به کفر به معنی اعم و گروه آخر کفر خاص را بیان کرده اند که در تحقیقی جداگانه و تحت عنوان کفر از دیدگاه قرآن خواهیم آورد.
و اما آیات گروه اول سوره بقره آیه 112 (بلی، من اسلم وجهه لله و هو محسن، فله اجره عند ربه و لا خوف علیهم و لا هم یحزنون) یعنی بله هرکسی که تسلیم امر خدا شود و درستکار هم باشد پس اجرش در نزد خدا محفوظ است و ترس و اندوهی نخواهد داشت سوره بقره آیه 128 (ربنا و اجعلنا مسلمین لک و من ذریتنا امه مسلمه لک و ارنا مناسکنا و تب علینا...) ، سوره بقره آیه 136 (قولوا آمنا بالله و ما انزل الینا و ما انزل الی ابراهیم و اسمعیل و اسحق و یعقوب و الاسباط و ما اوتی موسی و عیسی و ما اوتی النبیون من ربهم لا نفرق بین احد منهم و نحن له مسلمون) و نیز آیات 132 سوره بقره و 67 و 80 و 84 سوره آل عمران و دهها آیه دیگر همگی بیان کننده اسلام به معنای عام هستنـد حال ببینیم منظور از این اسلام چیست؟
 آیا اسلام به معنایی که شیعه دوازده امامی در پی تبلیغ آن است همین اسلام است؟ در این آیات دیده میشود که حتی خداوند در آیه 67 سوره آل عمران حضرت ابراهیم را نیز بنده ای مسلمان میخواند و حال آنکه حضرت محمد سالیان بعد از حضرت ابراهیم به دنیا آمد و پیام اسلام را به جهانیان رساند، نیز در سایر آیات مثلا دیده میشود که اسلام در مفهوم تسلیم امر خدا بودن آمده است مثل آیه اولی که آورده ایم، این در حقیقت بیان کننده مفهوم اسلام به معنای عام است، یعنی همان تسلیم بی قید و شرط دستورات الله بودن، یعنی بعد از آنکه بنده حقیقت دین خدا را کشف کرد و راه خدا را انتخاب نمود آنگاه باید بدون هیچ شرطی آماده اجرای همه دستورات گردد، چه خوشش بیاید و چه بدش بیاید، چه علتش را بفهمد چه نفهمد، و همانطوریکه قبلا در مقاله کشف جقیقت هم اشاره کردیم، بنده مسلمان به خدای مهربان خویش اعتماد دارد و میداند هر چه برای او تکلیف شده هم در دنیا و هم در آخرت نفع مطلق است و هر چه از آن نهی شده هم در دنیا و هم در آخرت ضرر خالص است. حال ببینیم این اسلامی که این آیات از آن یاد کرده اند چیست و چگونه قبل از ظهور پیامبر اسلام نیز کسانی به این آیین زندگی کرده اند؟
 اگر با توجه به همین آیات بخواهیم مفهوم اسلام عام را توضیح دهیم میگوییم تسلیم در برابر امر خدا هدف ایتدایی و نهایی خلقت انسانها از ابتدا تا انتها بوده و هست، و همه پیامبران الهی از حضرت نوح تا خاتم آنها حضرت محمد مصطفی که ملقب به خاتم الانبیا بوده همگی برای این هدف به این دنیا فرستاده شدند، و نکته مهمتر اینکه همگی بنده خدا بودند و هیچیک هر چند مقدار هم که در پاکی و نزدیکی به خدا پیشرفت کرده بود، حتی یک درجه از بنده بودن بالا نرفت و در یک موضوع کوچک هم شریک خدا نشد، یعنی همواره تسلیم امر خدا بودند و مردم را نیز به این تسلیم فرا میخواندند. بگذریم از اهل کتابی که کتاب آسمانی خود را مخفی کردند و کتب خود را جایگزین آنها کردند،(در مورد اهل کتاب مقاله جداگانه ای در حال ویرایش است که بعدا به سایت اضافه خواهد شد.) ولی هنوز هم بین آنها کسانی هستند که خداوند واحد را می پرستند و تسلیم مطلق امر خدا هستند و در حقیقت در حکم مسلمان به معنای عام کلمه انـد، و مصداق آیه 110 سوره آل عمران هستنـد که خطاب به مسلمانان میفرماید (شما بهترین امتی هستید که در میان انسانها بوجود آمدید، مردم را به اعمال خوب امر میکنیـد و از زشتیها باز میدارید، و به خدا ایمان می آورید، و اگر اهل کتاب هم ایمان آورنـد، برای آنها خیــر و خوبی خواهد بود، بین آنها مومنانی هستند و لیکن اکثر آنها فاسقاننـد)، از این آیات که بگذریم در طول تاریخی که قرآن بیان میکند، و موثقترین منبع تاریخی ما مسلمانان است، همواره مسیر مبارزه با ظلم بین امتهای مختلف ادامه یافته است بدین صورت که در هر زمانی ظالمانی در زمین وجود داشتند که حکم خدا یا همان اسلام به معنای عام را زیر پا گذاشته و با قلدری ناشی از غرور خواسته اند در زمین طغیان و نافرمانی کنند و فساد بر پا کننـد، نمونه جدید این افراد را که با نام خدا به ظلم پرداخته اند در بحث بهاییت بیان کردیم و ثابت کردیم بهاییت با تحریف اسلام خود را در قتل عام هزاران مسلمان در سر تاسر دنیا و در ظلم تمام ظالمان جهان شریک کرد و علاوه بر عذاب آخرتی ذلت دنیا را نیز برای خود خرید و چه بهای اندکی برای انسانی که میتوانست بهشت را خریداری کند...، همینجا لازم بذکر است که کسانی که این داستانها را در قرآن میبیننـد و در پاسخ میگوینـد خداوند مسلمین کتاب داستان برایشان فرستاده بداننـد که خدا در همین قرآن این افراد را نیز ماننـد‌ همان ظالمین معرفی میکند و در آیه 206 سوره بقره میفرماید (و اذا قیل له اتق الله، اخذته العزه بالاثم فحسبه جهنم و لبئس المهاد)... و چه زیادند کسانیکه وقتی آنها را به اسلام و رعایت تقوای اسلامی دعوت میکنیم، غرور توام با خودپرستی آنها را میگیرد و جایگاه جهنم را انتخاب میکننـد.
 حال ببینیم اسلام به معنای اخص کلمه چیست و آیا فرقی دارد که ما مسلمان شویم و مثلا به دین موسی و عیسی یا محمد علیهما السلام عمل کنیم، یا همگی ماننـد هم هستند؟ ما در اینجا یک حرف بیشتر نداریم و آن اینکه اسلام همواره به همان معنای تسلیم امر خدا بودن بوده و هست، لیکن در جریان تکامل آن بتدریج مسایل دین مطرح شد، مثلا در زمان حضرت ابراهیم علیه السلام، بت پرستان شدیدا مورد حمله واقع شدند و زمینه برای پیامبران بعدی بوجود آمد تا دین توحید را کاملتر بیان کنند، و در زمان موسی علیه السلام حکومت زورگویی فرعون نوک حمله ایشان بود تا زمینه برای بیان حقایق بیشتر این دین آسمانی ظاهر شود. ببینید حرفی که میخواهیم بزنیم بسیار حرف بالایی است، ما داریم میگوییم همه پیامبران از اول تا آخر زمینه ظهور اسلام خاص که همان شیعه است را آماده میکردند، و نهایت الامر دین خاص اسلام و مذهب خاص شیعه بهد از 124000 پیامبر و با هدف تشکیل حکومت الله در زمین ظاهر شد. اینها از محکات دین ماست و اگر هنوز خودمان باور نداریم باید علتش را بررسی کنیم، نترسیم که حالا چند تا مشرک و کافر و مرتد در جهان بخواهند بین ما تفرقه ایجاد کننـد یا با ایجاد شبهه مانع حرکت آزادیبخش اسلام شونـد، این وعده الهی است و (ان الله لا یخلف المیعاد) آیه قرآن است. اگر هم نمیتوانیم قبول کنیم بعلت سستی ما و تنبلی است چون اگر قبول کردیم که همه پیامبران آمدند و همه چیزشان را گذاشتند و بدون اینکه از مردم اجری بخواهند جان خود را فدای ایمان آنها کردند تا فقط یک حکومت الله در جهان تشکیل شود که در اسلام ما این کار انجام شد، حالا وظیفه ما بقدری سنگین است که.... بهرحال چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه بگذارند و چه نگذارند، همین اسلام و همین شیعه ریشه ظلم را از جهان بر خواهد داشت و صلح جهانی مبنی بر عدالت و برابری بر پا خواهد کرد و حکومت جهانی الله را در سر تا سر جهان بر خواهد افراشت.
حالا فهمیدید چرا خداوند خطاب به حضرت خاتم الانبیا میفرمایند: لولاک لما خلقت الافلاک ... یعنی ای محمد، من زمین و آسمان را برای تو خلق کردم. هدف خلقت از همان ابتدا اسلام ناب محمدی بود، هدف خلقت از همان ابتدا تشیع علوی بود، هدف قیام حسینی بود، هدف عصمت فاطمی بود، هدف اهل بیت بودند... (بزودی مبحث جدیدی تحت عنوان موفقیتهای مسلمین به این سایت اضافه خواهد شد تا چشمان کوردلان کورتر شود). حال نگاهی می اندازیم به آیات قرانی در اثبات اینکه اسلامی که حضرت محمـد علیه السلام رسالت تبیین آنرا داشتند آخرین دین، آخرین مرحله توحید، وبالاترین هدف خلقت انسانی بوده، هست و خـواهد بـود: آیه اول مهمترین آیه در این بحث است، سوره مائده، ایه 3 (الیوم یئس الذین کفروا من دینکم، فلا تخشوهم و اخشون، الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا) این آیه وقتی نازل شد که حکومت اسلامی به رهبری شخص پیغمبر تشکیل شده بود و پایه های محکم یافته بود، و ایشان در محلی بنام غدیر خم حضرت علی علیه السلام را برای زعامت این حکومت بعد از خودشان منصوب فرمودند. اینجا خداوند در این آیه میفرمایند: (امروز کسانیکه به اسلام کافرند از شکست دین شما مایوس شدند، پس از آنها نترسید و فقط از من بترسید، امروز کامل کردم برای شما دینتان را و تمام گرداندم نعمتم را و دین اسلام را برای شما باعث رضایت خود گرداندم). ببینید و ببینند که چقدر واضح خداوند برای اولین و آخرین بار دینی را کامل و تمام معرفی کرده و با نام بردن از کلمه اسلام آنرا دین مورد رضایت خود خطاب فرمودند. آیه دوم آیه 85 از سوره آل عمران است که راه هر گونه تحریف و دین سازی بعد از اسلام را میبندد.
 (و من یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل عنه و هو فی الآخره من الخاسرین) یعنی (هر کس غیر از اسلام دینی انتخاب میکند، از او پذیرفته نمیشود، و او در آخرت از زیانکاران است.) ما شاالله بعضیها، رو که نیست، خیلی راحت اسلام را نسخ میکند ، بعدشم توی آیات قیامت میمانند و میگویند اصلا قیامت هم آمد و تمام شد، بعدشم همینجوری توی دروغهایشان میماننـد و دیگر صحبت را قطع میکنند و... (چرا آقایان جوابهای علمای شیعه را جواب نمیدهند، و اگر حرفی دارند نمیزننـ‌د. جبهه اسلام امروز به برکت خدای تعالی از هر روز قویتر شده و روز به روز نیز بر قدرتش افزوده میشود و جز به بندگان مخلص خدا به هیچ کس احتیاج ندارد، (یمنون علیک ان اسلموا، قل لا تمنوا علی اسلامکم، بل الله یمن علیکم ان هداکم للایمان) در این آیه خداوند در پاسخ کسانی که میخواهند اسلام بیاورند ولی بخاطر اسلام آوردنشان منت میگذارند میفرماید: (بر تو منت میگذارند تا مسلمان شوند، به آنها بگو اسلام شما هیچ منتی بر من ندارد، بلکه این خداست که بر شما منت گذاشته و شما را به ایمان واقعی هدایت کرده است.)، ما اگر هم چیزی میگوییم از دلسوزی است و دلمان به حال کسانی که در دامن آنها گرفتار شده اند میسوزد، دلمان برای آنها میسوزد که بدون اینکه فایده ای برای دنیایشان هم داشته باشد، دارند آتش دائمی برای خود جمع میکننـد. ما نمیگوییم خودمان اهل بهشتیم، نه، ما هم به خاطر گناهانمان به آتش خواهیم افتاد، اما در نهایت بخاطر ایمانمان و کارهای صالحی که انجام داده ایم بهشت خدا را ان شاالله خواهیم دید، ولی آنها قومی هستید که اگر همه عمرشان هم کار خوب انجام دهید، خدا قبول نمیکند، چون اصل جریان را نگرفتند، آیه بعدی آیه 19 سوره آل عمران است: (ان الدین عند الله الاسلام، و ما اختلف الذین اوتواالکتاب الا من بعد ما جائهم العلم بغیا بینهم، و من یکفر بآیات الله فان الله سریع الحساب) این آیه شاید برای کسانیکه عربی هم نمیدانند قابل فهم است، (بدرستیکه دین مورد قبول خدا اسلام است) حال چه انسان عاقلی میتواند بگوید اینهمه آیه و دلیل روشن بر ختم نبوت و رسالت در اسلام دارای تفسیر دیگری هستند و ممکن است بعدا نسخ بشوند، حتی انسان عاقلی هست که قبول کند خدا این آیات را آورده و اگر بعدا پیامبری معجزه کرد و حقانیت خود را ثابت کرد (که این اتفاق هم نیفتاده است)، این دستورات نقض میشوند؟ فقط در یک صورت میتوان چنین پنداری داشت و آن اینکه ..... دنیا باشیم! بعضیها باید تا قیام قیامت از اینهمه تفسیر به رای و توجیه کردن تعازضاتشان شرمنده باشند و البته شرمندگی کافی نیست.
 در ادامه آیات قرآن در مورد مسلمین توجه شما را به آیات 83 و 80 سوره آل عمران و آیه 208 سوره بقره جلب میکنم که میتوانید با مراجعه به قـرآن مقدس آنها را مطالعه نمایید. ضمنا من صرفا فرصت مطالعه کمتر از نیمی از قرآن را داشته ام و دوستان میتواننـد با مطالعه سایر قسمتهای قرآن نکات جامعتری از این کتاب مقدس بیرون آورند و مورد استفاده قرار دهنـد چون بیش از یکصد مرتبه آیاتی راجع به اسلام ذکر شده است .

 

 

منبع : سایت ایران سهراب

نظرات 2 + ارسال نظر
دکتر کاوه سالارمند سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:40 ب.ظ http://salarmand.blogsky.com

سلام.وبلاگ جالبی دارید. اندیشه نو به روز شد.لطفا ملاحظه بفرمایید.ضمنا از تبادل لینک با شما خوشحال می شوم.

ال چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:30 ب.ظ

این چرندیاتو ببر بذار دم کوزه آبشو بخور بابا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد